Botulismu - sintomi

U botulismu hè un ingumentu agutu causatu da i botulini. A malatia si passa quandu manghjò i pezzi affundamenti è hè aggunutu da danni à i sistemi nerviali cintrali è autonomi. In u stadiu iniziu, i sintomi di a malatia s'assumiglia a manifestazione di gastroenteritis.

Cause di botulismu

L'agenti causativu di u botulismu si riferisce à a bacteria anaerobbica, chì hè, vive è si multiplica solu in un ambiente completamente senza mancu d'ossigenu. Un cantu botulinu hè in dui formi: vegetative è spore. Spori ponnu stallà in u locu per un longu tempu, anu aumentatu a resistenza à fatturi ambientali è dura un tempu assai longu. Sò resistenti à secreduzzamentu, friddu, vultati. Fasciate solu cù un trattamentu termale di mezzo-ora, è a temperatura ùn deve almenu 120 gradi.

Per entra in un ambiente ambientale favurèvule, u bacteriu passa in una forma vegetativa è si cumincià à sviluppà attivamente, mentre allungava a tosina, chì hè 375 000 volte più peligrosa chì u vinu di a cascavelle. A dosa letali di sta tossina à l'omu hè di circa 0.3 microgrammi. A forma végétativa di bacteriu pèrdite à un buccale di cinque minuti.

A fonte di infezzjoni pò esse funziunate, carne affumicata, pesce. Ricorsu, una fonti bastanti freti di infezzjoni hè cunservazione funghi.

U bacteru stessu ùn hè micca periculusu, solu l'avvilu chì pruduce in u prucessu di l'attività vitale rispechja una amena.

I sintomi di botulismu

U tempu di incubazioni cù botulismu hè da 2 ore à dui o trè ghjorni (l'ultime in casi rari) è dipende di a quantità di toxinina chì hè stata in u corpu.

I sintomi di u botulismu in u stadiu iniziu pò esse impliiti è rindeghjinu una quantità di altri malatii associati à u viaghju gastrointestinali, chì cumplicava u diagnosticu.

I primi signali di botulismu sò:

Circa 24 ori dopu da l'infizzioni, a temperatura di u corpu generalmente si stabilizeghja, è i sintomi di u dannu di u sistema nervoso sò in u valduvule.

I sintomi di u botulistenu pò manifestà in trè versioni:

  1. Opzione gastroincuulogica. I signalli più evidenti sò osservati da u viaghju gastrointestinali: trastorni digestivu, u dolore abdominal, nudezza, bocca seca, sbarma in a gola.
  2. Eye option. Prima di tuttu, si manifesta in u disordine di a visione: visione doppia, l'apparizione di doti è "mosca" davanti à l'ochji , una viulenza di a chiarità di a visione.
  3. Falla respiratorja aguda. Manifesta si in i casi più gravi d'avvilinamentu è pò diri à a morte di u paci à 3-4 ore. Ci hè tachycardia, cianosis, disordini respiratorii.

U botulismu hè una malatia periva chì, in a mancanza di l'assistenza medica d'urgenza, porta à morte, a maiò parte di causa di fallimentu respiratorju. Hospitalizazione in casu d'infizzioni hè mandatu.

Prevention of botulism

Per evitari l'infizzione cù u botulismu, avete bisognu à guardà i cura di i normi sanitarji è seguità a qualità di i prudutti. Ùn manghjarè micca manghjatu i manciari chì anu venutu, o in casu duve avete dudate nantu à a so qualità. In a conserve di a casa si deve esse steriliata è trattu sana. Ogni vessi prima a cunsirvazioni, deve esse bè pruduttu per evitari i terri, è hè megliu cugliu cù l'asciuttu o spermendu, postu chì un tali ambientu hè micca favorevule per i botanicu è i microbichii è aiutà à evità l'aparició.