Rye cum'è siderata

I prudutti di l'inguernu sò piantatu micca solu per ottene una racolata di primu granu, ma ancu per migliurà a qualità di a tarra di u situ. Pi usu di centu cum'è sidru, pudete sapè chì quandu si deve esse pianificatu è à quale tempore à scavalcate. Dopu questu è avemu dicu in u nostru articulu.

Plantendu u centu invernale cum'è siderata

Dopu à a cascata di a crescita principali (patate, zucca, betula è altri legumi), pudete aduprate a ciorna di piante. Per questu scopu, e manciari sò simpliciamenti spargugati nantu à u tarrenu chjappu di a piantazione è di a terra à u pianu à pocu pressu à l'aiutu di un raquis. In una media, 2 kg di sardi friquinta sò siminari per 1 ettari.

Prima di u centu d'invernu averà u tempu d'arradichera è di cumincià à arbulu. Sottu sottu un caprettu di neve, sti pianti poveranu tutte e fretu. Se ci hè un invernu senza nìvule, u pattu pò pèrdite.

Quandu a neve vene nantu à u situ, u centu di cingembre vene da girle. Avà hè assai impurtante ùn mancassi u momentu quandu avarà da esse tistata.

U centu di centole in terra

U signalu per a razza è l'excavazioni di a terra hè u principiu di a furmazione di spiculelie nantu à i pianti. Avete avutu ancu attentu à u statu di a terra. Rye si presta umidità da u tarritoriu, perchè s'ellu ci hè un sognu di secredu di u tarritoriu sottu, i pianti ci anu da esse digià imbarcà.

A massima verde ùn hè micca bisognu di ritruvà. Serà abbastanza per cavallu un situ cù forchetta o una pala, sulchendu a profonda à a terra.

U vantaghju di u centu cum'è una siderata hè in u fattu chì u so cultivo hè fattu in u vaghjimu, in l'invernu e captures l'iniziu di a primavera, questu, in un tempu quandu a terra hè ripusizione da i culturi vegetali. Inoltre, u tarritoriu dopu hè diventatu più friable, chì significa chì serà più faciule per scavà è i radichi di e piante sussetta più oghje. Inoltre, naturalmente, ci hè una purificazione da e bramosu è i microorganismi patogeni.