Laos - fiumi

I fiumi è i laghi in Laos sò unu di i principali modu di trasportu. In ogni modu, per u gran numaru di rapidi è cascate, no tutti l'arterie riverine sò adattati per a navigazione. Inoltre, i fiumi di Laos sò attivamente utilizati per a custruzione di stazioni di energia idrualèliche è a pruduzzioni di risorsi energetichi, per e duminii domestichi è agriculi (irrigazioni, agricultura).

In vista di a prisenza di u clima di u monzu à Laos, i fiumi sò chjete in l'inundazioni d'estiu è scorci drasticamenti in l'invernu, chì creanu una scassessa di acqua significativa.

Rivers Major in Laos

Cunsigliate l'artery acqua più impurtante di u paese:

  1. U fiume Mekong. Hè un di i fiumi più grandi nantu à u territoriu Asiaticu è in a Peninsula Indochina. Ùn scorri micca solu in Laos, ma ancu in Cina, Tailanda, Cambogia è Vietnam. À u stessu tempu, u Mekong delineate in parti di e territorii di Laos cù a Myanmar è di a Tailanda. A durata di u fiumu hè 4.500 km, mentre chì in Laos a so longa hè di 1.850 km. A durata di u Mekong hè a 7 in Asia è a 12 in u mondu. L'aria di u so bacinu hè 810 mila metri quadrati. km.

    Mekong hè un fiumu nantu à a quale si trova a capitale di Laos - a cità di Vientiane , ancu di parechje altre cità di u paese - Pakse , Savannakhet , Luang Prabang . Inoltre, questi fiumi sò currutti. U fiumu Mekong hè di 500 km da Vientiane à Savannakhet, in u quandu u largu sviluppa à 1,5 km. Per l'usi di barche di prupietà, è ancu di i sambuli è i so tondi bassi. In più di u trasportu, i flussu di l'acqua di u Mekong di u fiumu in Laos sò usati per l'energia idrìttica, per u culti di risorse in inzunzioni di fiume, induve sò chjassi fiurali sò assai ricchi in silt, è in a pesca è u turismu.

  2. U fiumu Ca. Scale in u territoriu di u Vietnam è Laos, è questu fiumu sò urighjina in u cunfini di sti dui paesi à a cunfluenza di i fiumi Nyong è Mat. A durata di u fiumu Cà di circa 513 km, l'area di a piscina hè 27 200 sq. Km. km. L'alimentazione hè furnita principamente da e chjovi, inundazioni - in l'estiu è in u vaghjimu. Medji annuali di consumazione d'acqua 680 cu. m per second.
  3. U fiume Cong. Flussi in trè stati di l'Asia sudorientale - in Laos, Cambodia è Vietnam. U cumencia in cume a ridge. A lunghizza di u fiumu di u Cungu hè di circa 480 km.
  4. U fiumu Ma. Fluye à u Golfu di u Maritu Chjappu. A fonte di u fiumu hè in a muntagna di Vietnam. U fiumu Ma hè nutificata nantu à l'acqua di acqua, l'acqua alta in u veranu è u vaghjimu. A durata di questu fiumu righjuneghja 512 km, è a zona di bacinu hè 28.400 sq. Km. km. A purtata d'acqua annuali media varieghja trà a varietà di 52 metri cúbichi. m per second.
  5. U fiumu U. Da a so longu hè 448 km. U fonti di u fiumu Uce in u nord di Laos, in a pruvincia di Phongsali. U fiumu hè furnitu da a chiavi, in l'estiu è in u vaghjimu, ci hè un altu acqua. U U fiume scorri à u Mekong è i so acqui sò largamente usi per a irrigazione. In più, V hè una artery di trasportu impurtante in u nord di Laos.
  6. U fiume Tyu. Ci sò in Laos è Vietnam, è l'estensità in i dui paesi hè casi u stessu (165 km in Laos, 160 - in Vietnam). L'urìggini di stu fiumu sò situati in nord-est di Laos, in a pruvincia di Huaphan. A manu dritta, Tyu scorri à u fiumu Ma.