Irisi: cultivazioni è cura

U nome di una maravigliosa fioritura d'iris hè traduzzione da u grecu cum'è "arcobaleno". Spessu, iri sò chjamati orchidiche di giardinu. Questa hè una pianta perenne cù belli fiori brillanti, foglie densi è e razzi bulbusi grossi. Aduprà, l'iris hè generalizatu. Questu fiuritura luxosa, chì hè in ogni giardinu, hè ancu chjamatu barbien.

Iris hè un fugliale di cori di lignu, ma ùn piace à un sustegnu forzu chì ùn ingannà. I nivadi altri di sta finezza anu teme di i venti forti - u spike di fioritura pò intricate o ancu fughje. Iris di u celu prefere bien dodie è lume. Prima di cultivà una fioritura, u dumiciliu duverà esse curazamente preparatu: sferisce i bande d'arbe, appicienti di frasindu o cundimentu bone. U tarritoriu hè spargugliatu per una prufundità di 30 cm. Tutti i trè anni hè chjaru divisi u fustu di l'ariu.

Irish Siberian - cultivation

L'addevu è u cultivo di iri Siberii sò pocu sfarenti di cultivà altre variità. Iris Siberian hè una pianta pocu preputentiosa chì cresce in quasi ogni terra. Per avè un sistema radicali putente, iri à migliurà a struttura di u locu, dispensa da i bacteria è fungi. À l'altri varietà di iri, l'iris siberiano hè assai piacevule à i chjours solei è a terra umida. E questu Siberianu vera ùn teme micca i venti, pò esse postu in qualchi postu apertu.

Cultivazione di iri Olandese

Irisi neerlandese inveci di razzi sò una cipolla, chì hè diversa di altre variità. Un altru nome è iri bulbous. U cultivo di iri Olandese si trova principarmenti per aduprà in l'invernu è in prima primavera. Sò assai sughjabuli di furzà, è custituiscenu ancu assai tempu in l'acqua. In un locu, iri Olandesi pò crecià senza un trasplante durante parechji anni. Per dividisce e bulbe, digenu in u vaghjimu, seccenu è dividite i focu è torna à pona in terra. Invernu, hè megliu chjappà i pianti cù l'attelli.

Cultivo di iridi da e zene

Una di e varianti di ripruduzzione di iri sò u cultivoghje di ei da e sementi. Per fà quì, dopu per calai fora di i petali da u fiore, abbandunate parechji oviu è da u vaghjimu in i casciarà pareanu sardine duro di iri. Sti chiuvelli saranu imbiancati in un pezzu di sabbia è i mette in un invernamentu induve l'invintanu. In a primavera, i pianti ci anu da esse chjappu, chì cresce un pocu è terra in u locu. In questu modu, solu l'iris spezie pò esse prubilati. E in varietarii di e piante à multiplicà da e cummerciu, l'altri formi è i culori pò appareci in u fiore.

In casa, iri pudemu fiorite in voi digià in u feraghju. Per u crescente di iri in casa, i radichi di a pianta sò cavatu in a fini di l'estiu, mette in un containeru adattatu è si mette nantu à a stantificia di u frettu. Dopu à u principiu di ghjennaghju u cuntinuu hè trasferitu à a finestra di u surdu è accumincia à urghja moderatu. E in un mesi, l'"orchidie di u nord" pò piacevi cun maravigliosuli fiori.