Induve hè u Taj Mahal?

U Taj Mahal hè un grande monumentu architettonicu è una di e principale attraversu in India chì datanu di u Grandi Mogul. U tribù era custruitu cum'è u mausoleu di a moglia di Shah-Jahan - Mumtaz-Mahal, chì mortu durante u partitu. Chh Shah Jahal stessu fù dopu sipillitu in u Taj Mahal. A parola Tradizionale Taj Mahal traduce com "U Palazzu più grande": u Taj hè in traduzzione - una corona, un mahal - un palazzu.

Taj Mahal - storia di creazione

A storia di a creazione di unu di i principii attraversu di l'India principia in u 1630. U Taj Mahal hè statu custruitu nantu à i banche di u fiumu Jamna, sud di a cità di Agra. U complexu di u Taj Mahal:

In più di 20.000 artighjani è artighjani travagliavanu a custruzione di u Taj. L'edificu durò doce anni. U mausoleo-mosche combina l'architettura persiana, indiana, islàmica. L'altezza di u bastimentu di cincucatura sò 74 metri, à e cantone di u palazzu custituiscenu quattru minareti. I minareti sò inclinati à u partitu per quessa, quandu anu distruttu, ùn dannu micca a tumba di u shah è a so mòglia.

U mausoleu hè circundatu da un bonu giardinu cù una funtana è una piscina in tuttu quellu chì hè rifughjatu. U mausoleu di u Taj Mahal, situatu à a cità di Agra, hè famosa per u so focu otticu: se turnate à a sera, in seguita, l'edificu hè enormu cumparatu cù l'arbuli circundante. U centru di u cumplessu hè a bervaera funerale. Hè una struttura simétrique cù un arcu, custruitu nantu à un prugettu quadratu è coronatu cù una grande cupola. L'altura di a cupola, custruita in forma di un bulbe, hè impressiunale - 35 metri. À e cime di e cupola sò i persunali persas.

Chì hè fattu di u Taj Mahal?

U fundazione fici di pani cumpostu da rumpeddi. I materiali eranu trasportati nantu à una rampette di quindici kilometri cù l'aiutu di viteddi è carrittini. L'acqua hè stata estata da u fiumu da u sistema di coperchio. Da un grande reservoir, l'acqua hè ghjustu à u dispunimentu di distribuzione, da quale era stata cunvenuta in u travagliu di a gestione tra trè pipi. U costu di a custruzione era 32 milioni rupee.

L'attenzione separata hè megliu una decorazione majestuva: marmo trasluttu biancu trasfurmatu cù incosciati da i so bundle cum turquoise, agate, malachite. In altru, vintu ottu spezii di pietre semipreziosi è preziosi sò incrusciati in i muri di a sipurtura. U marmurale, da quale hè statu fattu u mausoleo, hè statu purtatu da quarries 300 chilomitri da a cità. In u ghjornu, i mureglie di a mosche è bianca, di notte - argentu, è di u tramontu - rosa.

A custruzione di u Taj Mahal hà assistutu da maestri ùn solu da l'India, ma ancu da l'Asia Centrale, u Mediu Oriente, Persia. U designer di u principale bastimentu hè Ismail Afandi da l'Imperu Ottumanu. Ci hè una leghenda secondu u quale nantu à l'altru bancu di u fiume Jamna ùn deve esse una copia di u Taj, ma solu di marmurru negru. U bastimentu hè stata finita. Per un lenza di 1,2 ettari rimpiazzatu u sughjettu, hà risuscitatu u situ à 50 metri sopra u fiumu.

Taj Mahal - fatti interessanti

Sicondu a legenda, dopu l'annullamentu di u so figliolu Shah Jahan admirava u Taj Mahal da i finestri di u so dungeon. Un fattu interessante hè chì a tumba di Humayun in Delhi, simili à u Taj Mahal, hè assai simili à u Taj Mahal com'è un signu di una storia di amori trà l'spouses. È a fossa di funesta in Delhi hè statu custruita prima, è Chhh Jahan utiliscia a sperienza di custruisce a tumba di l'imperatore Mughal durante a so erecció. Ci hè ancu una copia di u Taj Mahal situatu à a cità di Agra. Hè a tomba di Itimad-Ud-Daul, custruitu in u 1628.

Dopu u 1983, u Taj Mahal hè un patrimoniu da a UNESCO World Heritage Site. Sicondu una storia chjamata in u 2007, u Taj Mahal hà ingressu à a lista di i Novi Sitt Biancu di u Mondu.

Avà, hè un prublema di prufundità di u fiumu di Jamna, da quale u mausoleu s'assòbanu è i cracke nantu à i muri sò furmati. Inoltre, perchè l'ughjettu minacciatu, i mura di u Taj, chì sò famusi per a so brancità, girannusi. U palazzu si pulisci cù fugliale speciale.