Museo Archeologicu (Budva)


Budva hè a citadina più antica in Montenegro è hà una storia ricca è storicu, è quì hè u museu archeologicu (Museo Archeologicu).

Storia di a cullezzione

L'idea di creà una istituzione cum'è una struttura figura in u 1962, hè stata stabilita in parechje mesi, ma per accessu universale fù apertu in u 2003. U museu archeologicu hè situatu à a parte antica di a cità in un locu di pietra. Finu à a fine di u XIX seculu, a famiglia era vicinu à Zenovich, chì a so scuderia di famigghia stilla adorneghja i mura di a struttura.

A cullizzioni uriginale numerata 2500 exhibiti datanu da u 4 ° -5 seculu aC. Eranu e muniti d 'oru, esemplari di armi, diversi ornamenti, ceramica è pignulaghju, argentu è ceramica, chì fù scupertu in u 1937 durante e scavi di necropolisi grechi è rome à u pedi di a roccia di Svetipas. In u cartulare, circa 50 tali fossa si truvaru.

In u 1979 anu un terribru terribbili chì purtò a distruzzioni grandi di a cità, ma duranti a ristaurazione di l'edifici sfattate anu realizatu e scuperte artifacti novi. Dopu, rimbuscabbenu a cullizzioni di u museu.

A vista di vista

U museu archeologicu in Budva hè stallatu di 4 pisos:

  1. U primu hè un lapidarium, cunzistenti di chaisi di pietra cù inscriptions antichi, e urni funerali fatti di vetru è rocci. L'orgogliu di sta sala hè una antica foresta in pietra chì nantu à u 2 pesci sò incrapati. Questu hè un simbulu cristianu famusu, chì hè diventatu dopu u emblema di a cità di Budva.
  2. In u sicondu è terzu pianu sò parechje exhibe, in casu d'uttuli persunali, utensili di cucina è articuli di casa chì anu perteneciutu à l'bizantina, greci, Montenegrini è Rumani. Frà l'exhibiti sò veture di vinu, muniti, navi d'almacenamiento, pezzi d'argilla, amori chì spananu l'epica da u V seculu aC. è finu à u Medievu.
  3. U marcatu di sta cullizzioni hè u cascu di bronzu, chì appartene à i Illiani in u V seculu aC. Hè perfettamente cunsirvata à u ghjornu oghje, è s'assumiglia un casottu maiò senza visor, ma cù pecuri ochji. Notable è a dea Nika, illustrata in u medagile grecu anticu.

  4. À u quartu pianu sò parechje etnografici. Diciunu di a vita è a vita di a pupulazioni di Montenegro, cumprendi u periodu da u principiu di u seculu XVIII à l'iniziu di u XX sèculu. Eccu avere vistate uniformi è equipi militari, pezzi di mobili, pratiche, appiccicati di marini, samples de vestiti tradiziunali, etc.

Istituzzioni visitanti

A dimensione di u museu archeològicu hè chjuca, è pudete sbarbà in lentamente à 1,5-2 horas. Ùn ci sò micca un puzzicheghju in lingua russa, è ùn ci hè nè guida.

L'istituzione opera di u marti à u vennari da 09:00 a maghju è à 20:00 p.m., è in e divinità da 14:00 è ancu 20:00. U luni à u museu hè un ghjornu off. U prezzu di u bigliettu di i zitelli hè 1,5 €, è u prezzu adulti hè 2,5 eurò.

Cume si mette in u museu archeologicu in Budva?

Da u centru di a cità, pudete caminariate o pruduce cù carru per l'antichi archi di Njegoševa, Nikole Đurkovića è Petra I Petrovića, chì anu priservatu i restos di e petre antichi.

I Buses viaghji è turistici vanu ancu à u rughjonu di Budva. Per fà à u museu archeologicu, avete bisognu di intrinu in u patiu, induve u bonu si trova, è subba a scala.

I posti di l'istituzione accumene di i viaggiaturi ùn solu à a storia di a cità di Budva è di a costa, ma dinò mudernamenti à u ritornu à quelli tempura distanti chì a cultura è i tradizioni di u paese anu da principiu.