Dopu à spènninu à u patronu?

Sicurizmu, ogni noi avianu avutu prima un cunflittu cù l'autorità. In a maiò parte di i casi, sò solu solu suluzioni à qualchi prublemi operativi, cunfluenza di circustanzi è situazioni simili. Inoltre, i cunflitti sò micca nnu micca cumuni, chì sò inflamati per la mala fede di u capu o direttore. Parechji di noi ùn sanu micca ciò chì facenu in casu ch'elli ùn demucanu o ùn pagà micca pagi, ùn lasciaranu di partiri, cambia l'urdinariu è induve si lamenta di u patronu. Fighjemu cumu per castiguà u patronu senza scrupulous, induve si lamenta di u patronu è quali misurà per piglià in questi casi.

U capu hè sempre bellu?

I prublemi principali cù u capu spessu sorghji da a nostra ignoranza di e liggi o di a vuluntà d'ottene un postu di travagliu cù u Code di u travagliu. Di sicuru, ci hè un bonu mutivu per questa: u patronu ùn hè micca sempre d'accunsentà per pagà i tribulati per i so impiegati, è per quessa ùn mancu trattanu di u so registru propriu à u locu di travagliu in accordu cù a legione. In a maiò parte di i casi, questu hè cumpensatu da salari parechji, è l'impiigatu aghjunghje à e cundizioni tali. In ogni casu, in una situazione cunflittu, i so cumpagenti ùn anu micca bisognu di fundamentu legale per provà u so casu, in questu casu ùn si sapi micca cumu punisce un patronu inghjustu. Pudete cunsiglià per cuntattà l'urganizazione induve pudete scandalizà à u patronu, ma senza avè i ducumenti necessarii, ùn pudere micca guadagnà una disputa. Inoltre, i patroni scrupuleghjani spessu utilizanu l'"analfabitismu" legale di i travagliadori è provizianu deliberatamenti situazione di cunflittu per piglià à elli.

Cumu punisce u patronu?

In situ situ unni tutti i vostri documenti di travagliu sò tracciati in accordu di a liggi, e l'autorità ùn sò micca boni nantu à queste o quella mena, ùn deve esse in silenziu è di resinu è in cuntrollu. Di solitu, l'azzioni comette à u patronu ùn anu una basa legale, è l'impiigatu hà ancu i so diritti. In such cases, avete bisognu di sapè cumu pudete punisce u patronu è à quandu si lamentà di u capu. Eccu alcuni consigli:

  1. Truvate quellu chì si lamentà di u patronu. Ancu s'ellu ùn avete micca situazione di cunflittu, sta informazione ùn serà mai più superfluvule. Truvà tutte l'infurmazioni di l'urganisazione chì tratta di a prutezzione di i diritti di u travagliu, i cuntrolli di travagliu in a vostra cità o in zona.
  2. Se a situazione di cunflittu si trova postu, vale digru specifichi per stabilisce e so pretendi à l'autorità. Specifique esattamente quale di i vostri diritti sò viulati, per esse ghjustificate per questa situazione, se a situazione pò esse rigiunitata.
  3. Scrive una denuncia à u capu. In altri palori, formalizate i vostri diritti in scrittura. A disputa hè un documentu ufficiale, pò esse fatte da u cuntrollu di u travagliu à u vostru locu di residenza.
  4. Attach to the complaint the necessary documents that prove that the employer has violated your rights. Questu pò esse un cuntrattu di travagliu di u persunale cù u patronu, discrivenu i diritti è obligazioni di i partiti, o altri documenti.
  5. Tutti i documenti recrutati è i ducumenti ponu esse sottumessi à l'inspezione in personu, o mandati per mail. In ogni casu, vale da guarantiscia chì i ducumenti sò accettati, u numeru entressu hè indicatu, è spiccau quale spiegatori sò sottuponiti.
  6. U passu prossimu serà assicuratu da u cuntrollu di u travagliu - anu da inspeccionà l'urganizazione o l'istituzione, preparanu un attu nantu à i viulazione di i vostri diritti, postu chì queste viulazione si deve esse eliminata in u periodu definitu. À l'implementazione di l'urdinamentu, l'impiegatu vole sottumette un rapportu à l'inspezione.

In casu ùn vogliu micca fà publicà u vostru nome, pudete cuntattate u cuntrollu cù una dumanda per u so divulgazione. Avete bisognu di scrivere una pretesta in u vostru nomu è signu, è ancu di mandà tutti i documenti. Ma durante l'inspezione, u spetturariu esaminà documenti da l'altri impieghati, perchè vi sarete difficili per sapè da quale hè stata firata a denuncia.