Astilba - preparazione per u invierno

Da una distanza, i fiorefini vermiglii culuriti di l'astilba sò visibili, cusì parechji culttori prughjettanu bè. A popularità di sta foglia perenne hè ancu stimulata da u fattu chì si pò essa cultivatu sutta arburi è arbureti vicinu. Siccomu sti zoni sò generalmente stati nudi, perchè e cundizzioni di e ciurienti ci anu da esse livatu, principalmenti, un locu assulanicu.

Astilba hè una pianta erbaceva cun una inflorescenza interessanti in a forma di paniculate di picculi fiori di culore rosatu, biancu o biancu nantu à u troncu d'alta è bè cù fioretti ornamenti cù stagni marroni. Dopu à aduprà u folla, hè un ornamentu di u giardinu solu in u sughjettu (quasi tuttu u settore di u lugliu), ma tutta u restu di l'annu.

Sta pianta hè cunzidiratu l'esistimentu di ghiaccio, cum'è spessu pruttu in a muntagna à e muntagne (finu à 4800 m). Per quessa, assai cultivatori dì chì astilba ùn deve esse preparatu per invernà. Chì ùn hè micca solu. L'attività necessariu per questu depende di a so età è a zona climatica, induve hè crisciuta.

In questu articulu, vi cunsiderà cumu per preparà un astileu per l'invernu, cunteriscendu i fatturi quì sottu

Preparazione di un Astilbe per Winter

Sè vo vulete acquistà un arbulu forte, dopu avè cura l'Astilba per l'inguernu devenu cumincià à l'estiu. Per fà questu, a ghjovana pianta deve esse tagliata da u spice in fiore quand'ellu pari. In più, hè solu bisognu à sparte e manche di a terra nantu à l'arbulu per impedisce a furmazione di una crosta dura. Hè da esse fatta cù curazione, per ùn fà per danalli i radichi.

Cugliu tutte e foglie di u ghjovanu Astilba per l'inguernu sarà necessariu quan u primu ghjornu di l'autunnu accadèghjanu i chjudi di a terra cascata. Fate questu solitu à a par cù a tarra. Allora sarà abbastanza per fà un muntagna cù una altezza di 3-4 cm sopra à u troncu è di coperà u locu di lignu cù una fina capa di turbia o foglie seca. Inoltre per questu, pudete aduprà una corteza finamente picada o un pappagallo bung.

In u prossimu annu, cura di un sughjettu di Astilba sarà per prune pè l'inguernu sottu l'arradichera è di parechje alcune affacciatu premente. Questu hè assai impurtante per averà chì a pianta ùn si congelate. Dopu tuttu, u crescita di u rizoma vene in altizza, chì significa chì pocu hè nuvellu è diventa vulnerevuli à a fretura. Inoltre, si chistu ùn hè micca fattu, in a primavera a pianta serà dèbula, chì significa chì ùn hè micca stata longu è curta.

À l'età di 4-5 anni, Astilba ùn deveria micca solu suluzione di u solitu per l'inguernu, ma in un abbitonu. Per questu, u cuteddu tradiziunali di u troncu è di e fogli hè realizatu prima. Allora volta hè installatu un corpu di legnu (pò esse di ogni materiale). Dintra di quillu quede falatu da u morta, è nantu à a materia prima non stoffa, cum'è spunbond o lutrasila. Per impediscenu l'ingressu di l'acqua à u mezu, chì ghjè a causa di a morte di e piante in l'invernu u piriu, coperà sta struttura cun un film di polietileniu è pressu à l'arghjintinu per ùn esse chjapputu da u ventu.

Hè assai impurtante di fà astilba prima di l'invernicà quantu pussibuli, perchè deveria di ellu, per esse u trasportu di l'inguernu è di a primu mannu. Per più aduprà a chance di a pianta per sopravivenza, hè cunsigliata per alimentà in u vaghjimu. Questa pò esse fatta cù l'appruviserà a potachja è a splutazione di fosfatà à u tarritoriu (à un ritmu di 25 g di a droga per ogni arbulu). Pudete ancu aduprà abbrustici organici (per esempiu: manure). A causa di u so ritmu lento di descomposta in primavera, a fiore riceve nutrimentu supplementu in una forma a favurevoli, chì assicurà un fiurante longu è abbundante in l'estiu.